Volkswagen z tytułem „Top Marka 2019”
Magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” ogłosiły wyniki największego na rynku rankingu medialności brandów. Volkswagen został wyróżniony tytułem „Top Marka 2019”
Ranking przygotowany przez magazyn Press i Press-Service Monitoring Mediów pokazuje wizerunek marek. Mowa oczywiście o publikacjach prasowych i cyfrowych oraz o bardzo dzisiaj ważnych mediach społecznościowych. W sumie przeanalizowano ponad 2 miliony publikacji prasowych, ponad 10 milionów publikacji w internecie i ponad 61 milionów wzmianek w social mediach. W badaniu uwzględniono aż 500 marek. Reprezentują one aż 50 branż. Volkswagen uplasował się na pierwszym miejscu w kategorii „samochody popularne” co pozwoliło mu na zdobycie tytułu Top Marka 2019.
W badaniu „Top Marka 2019” uwzględniano trzy wskaźniki. Po pierwsze – impact, czyli dotarcie wzmianki o marce w oparciu o dane o konsumpcji medium. Drugim wskaźnikiem jest indeks sentymentu. Oznacza on współczynnik oparty na wydźwięku, który odzwierciedla udział publikacji w całości przekazu o danej marce (im wyższy, tym lepszy). Ostatnim jest siła marki, czyli ostateczna wartość decydująca o miejscu w rankingu. Jest ona indeksem kilku zmiennych świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu.
W raporcie wskazano, że: „[…] w analizowanym okresie Volkswagen mocno komunikował swoją rodzinę elektrycznych modeli pod nazwą ID. Lecz nie nimi zapewnił sobie pozycję najsilniejszej marki popularnych aut osobowych. Brand ten ma od lat mocną pozycję na polskim rynku, zarówno tym pierwotnym, jak i aut używanych.”.