“Nowy Volkswagen”. Marka stawia na nowoczesną mobilność
Markę czekają duże zmiany. Mowa o zupełnie innym podejściu do stylistyki Volkswagena.
Podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie marka Volkswagen świętuje dwie światowe premiery. Oprócz w pełni elektrycznego ID.3, marka prezentuje publicznie swoje nowe logo i nowy design marki pod hasłem „Nowy Volkswagen”. Po Garbusie i Golfie ID.3 Volkswagen rozpocznie nową erę – elektryczną, w pełni połączoną i neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. Strategiczna transformacja zapoczątkowana prawie 4 lata temu, stanie się teraz widoczna dzięki nowej stylistyce marki. Podsumowując, prezentacja marki ma stać się znacznie młodsza, bardziej cyfrowa, a zatem bardziej nowoczesna.
„IAA we Frankfurcie będzie kluczowym momentem w strategicznej reorientacji marki Volkswagen. Wyniki naszej pracy staną się widoczne dzięki ID.3 i nowej stylistyce marki – powiedział Ralf Brandstätter, dyrektor operacyjny marki Volkswagen Passenger Cars kilka dni temu w Wolfsburgu. „Z niecierpliwością czekamy na publiczną prezentację „Nowego Volkswagena”.
„Volkswagen podjął i wdrożył odważne decyzje w prawie wszystkich obszarach swojej działalności. Kompleksowa rebranding jest logiczną konsekwencją strategicznej reorientacji naszej marki” – powiedział Jürgen Stackmann, członek zarządu marki odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i obsługę posprzedażną. „Jestem bardzo dumny z tego, co osiągnęliśmy: „ Nowy Volkswagen ”ma mocną, świeżą i atrakcyjną prezentację”.
Główny projektant Volkswagena Klaus Bischoff, który odegrał kluczową rolę w rozwoju nowego CI, powiedział: „Nowy design marki odzwierciedla rodzaj mobilności, która stanowi naturalną część życia ludzi. Volkswagen zawsze był kluczowym elementem tych działań. W nowej erze mobilności motto brzmi „najpierw cyfrowy”, bez żadnych filtrów ”.
W przeciwieństwie do zwykłej praktyki w branży, nowy projekt marki nie został opracowany przez agencje zewnętrzne, ale przez wspólny zespół Volkswagen Design and Marketing. Projekt został wdrożony z pełną integracją wszystkich działów firmy w rekordowym czasie dziewięciu miesięcy z wykorzystaniem koncepcji powerhouse opracowanej specjalnie do tego celu przez firmę Volkswagen.
Symbolem i znakiem towarowym będzie nowe logo. Będzie to nowocześniejsze, jaśniejsze i prostsze. Logo zostanie zredukowane do niezbędnych elementów i zaprezentowane w nowym projekcie, który będzie płaski i dwuwymiarowy. Umożliwi to bardziej elastyczne użytkowanie i będzie wyjątkowo rozpoznawalny w mediach cyfrowych. Po raz pierwszy marka będzie miała logo dźwiękowe, które zastąpi poprzednie oświadczenie marki. Ponadto marka Volkswagen będzie miała w przyszłości kobiecy głos.
Międzynarodowe wdrożenie nowego projektu marki rozpocznie się na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym IAA we wrześniu. Sygnałem startowym będzie odsłonięcie nowego logo na wieżowcu w siedzibie firmy w Wolfsburgu. Zmiana marki Volkswagena będzie zatem jedną z największych operacji tego typu w branży na całym świecie.
Nowa stylistyka marki jest wynikiem strategii Transform 2025+ przyjętej przez Volkswagena jesienią 2015 r. Marka przygotowuje się teraz do drugiego etapu Transform 2025+, wprowadzenia strategii e-mobilności i cyfryzacji. Obejmuje to również zasadnicze dostosowanie komunikacji firmy z klientami. Jako producent, Volkswagen będzie mógł po raz pierwszy nawiązać bezpośrednią komunikację z klientem za pośrednictwem sieci pojazdu, dealerów i klientów w ekosystemie Volkswagena, koncentrując się na kliencie. Volkswagen przekształca się ze zwykłego producenta samochodów w dostawcę usług w zakresie mobilności wykraczających poza własny samochód klienta.
Źródło: Volkswagen