Nowy Volkswagen Golf
Golf odniósł największy sukces w historii Volkswagena – sprzedano go w liczbie ponad 35 milionów egzemplarzy. Teraz, pojawia się nowe, ósme pokolenie tego bestsellera. Nowy Volkswagen Golf to najbardziej nowoczesny samochód w historii tego modelu.
Z cyfrowymi urządzeniami na pokładzie, doskonale skomunikowane ze światem zewnętrznym, z systemami działającymi w sposób prewencyjny, z intuicyjnym systemem obsługi i zelektryfikowanym układem napędowym. Nowy Volkswagen Golf dostępny w aż pięciu odmianach hybrydowych, elektryzując świat samochodów klasy kompaktowej.
Cyfrowe urządzenia w jego kabinie umożliwiają intuicyjną obsługę w dotychczas nieznanym stopni. Systemy asystujące są w stanie ingerować automatycznie do prędkości 210 km/h. Co ciekawe, światowa premiera tego modelu odbywa się tam, gdzie Golf się narodził i gdzie od 45 lat jest rozwijany i produkowany. Mowa oczywiście o w Wolfsburgu, w Autostadt.
Motor postępu
Wraz z Golfem ósmej generacji debiutuje najnowsza wersja modułowej platformy podwoziowej (MQB). Dlatego Golf – jak zawsze w swojej historii – jest czymś więcej niż kolejnym modelem auta. Światowy sukces Volkswagena i awans marki na pozycję światowego lidera wśród producentów samochodów są bezpośrednio związane z sukcesem Golfa. W 2012 roku to właśnie Golf był pierwszym samochodem Volkswagena, który powstał w oparciu o platformę MQB. Na tej technicznej konstrukcji, umożliwiającej dostosowanie jej do produkcji różnych modeli, powstają światowe bestsellery.
Wygląd przykuwający wzrok
Od czasu swojej premiery 45 lat temu Golf zawsze odznaczał się funkcjonalnością, która znakomicie współgrała ze stylistyką tego auta. Tak samo jest w przypadku najnowszego modelu. Dobrym przykładem połączenia funkcji estetycznych z praktycznymi jest profil nowego Golfa. Elementem dominującym w sylwetce auta widzianego z boku jest charakterystyczny słupek dachowy C. W rezultacie sylwetka auta nabiera dynamiki, a jednocześnie przenosi do współczesności design pierwszego Golfa.
Cyfrowy świat, w którym urządzenia działają w sposób naturalny
Nowe wskaźniki i systemy multimedialne działające online łączą się tworząc jeden, znajdujący się na tej samej osi cyfrowy kokpit; współgrają z nim dotykowe pola i ekrany. Zakres informacji dostarczanych kierowcy można poszerzyć korzystając z opcjonalnego wyświetlacza Head-up. Dotykowe pola i możliwość sterowania różnymi funkcjami przy pomocy komend głosowych sprawiają, że obsługa staje się naturalna i intuicyjna.
Trzy zespoły eTSI i dwa eHybrid
Jako pierwszy Volkswagen nowy Golf będzie dostępny z pięcioma rodzajami hybrydowych zespołów napędowych do wyboru. Po raz pierwszy również zastosowano w Volkswagenie technologię układu elektrycznego o napięciu 48 wolt. Napędzany paskiem generator-rozrusznik 48V, litowo-jonowy akumulator 48V oraz efektywne silniki TSI najnowszej generacji tworzą zespół napędowy eTSI – tzw. Mild-Hybrid. Jego zaletą jest oczywiście oszczędność paliwa wynosząca 10 procent (według WLTP), ponadto samochód wyposażony w ten rodzaj napędu rusza z miejsca bardzo dynamicznie i komfortowo.