Nowy Golf oferowany w pięciu wersjach hybrydowych
Golf, którego sprzedano dotąd w liczbie ponad 35 milionów egzemplarzy, pojawia się teraz jako model ósmej generacji. Nowy Golf oferowany jest w pięciu wersjach hybrydowych
Od swojego debiutu 45 lat temu Golf zawsze wyróżniał się funkcjonalnością w codziennym użytkowaniu i niepowtarzalną stylistyką, którą cechują prostota linii i precyzja kształtów. Jedno i drugie jest także wyróżnikiem nowego Golfa. Dobrego przykładu na to, jak estetyka łączy się w nim z funkcjonalnością dostarcza profil auta. Charakterystycznym elementem jest tu typowy dla Golfów szeroki tylny słupek dachowy C. Dzięki niemu sylwetka zyskuje dynamikę, a jednocześnie przenosi do współczesności cechy, które zawsze wyróżniały Golfa na tle innych samochodów. Równie charakterystyczny jest zwarty tył auta oraz niepowtarzalna przednia część nadwozia z wyjątkowo wąską osłoną chłodnicy; rolę znaku rozpoznawczego pełni ponadto przetłoczenie karoserii obiegające całe nadwozie na wysokości klamek. We wszystkich wersjach Golfa konwencjonalne światła zastąpiono LED-owymi; charakterystyczny kształt diod staje się przy tym dominującym i niepowtarzalnym elementem stylistycznym Golfa ósmej generacji.
TSI, TDI, eTSI, hybrydy typu plug-in
Nowy Golf w pięciu wersjach hybrydowych. Do nowego Golfa są oferowane silniki benzynowe (TSI), Diesla (TDI), układynapędowe typu mild hybrid (eTSI) oraz hybrydy typu plug-in. Wszystkie silniki benzynowe i Diesla wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa oraz w turbosprężarki. Spektrum mocy jednostek napędowych – gdy wszystkie znajdą się w sprzedaży – wyniesie od 66 kW/90 KMdo ponad 221 kW/300 KM.
Nowością są dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o mocy 66 kW/90 KM1) i 81 kW/110 KM1) oraz dwa czterocylindrowe diesle osiągające moc 85 kW/115 KM i 110 kW/150 KM. Nowe jednostki benzynowe działają w innowacyjnym cyklu Millera dla silników TSI, wykazując bardzo niskie zużycie paliwa i niską emisję szkodliwych substancji. Z kolei w jednostkach TDI Volkswagen, jako nowość, zastosował dwukrotny wtrysk czynnika AdBlue (Twindosing), znacznie zmniejszając emisję tlenków azotu. W porównaniu z tradycyjnymi silnikami wysokoprężnymi nowe TDI zużywają nawet o 17 procent mniej paliwa. Nowe są również cztery spośród łącznie pięciu hybrydowych układów napędowych Golfa ósmej generacji.
Trzy układy eTSI i dwa hybrydowe typu plug-in.
Nowy Golf będzie pierwszym modelem Volkswagena dostępnym z pięcioma rodzajami hybrydowych zespołów napędowych do wyboru. Po raz pierwszy również zastosowano w Volkswagenie technologię układu elektrycznego o napięciu 48 wolt. Napędzany paskiem rozrusznik i generator 48V, litowo-jonowy akumulator 48V oraz efektywne silniki TSI najnowszej generacji tworzą zespół napędowy eTSI – tzw. mild hybrid. Jego zaletą jest oszczędność paliwa wynosząca 10 procent (według WLTP) w stosunku do porównywalnego silnika w modelu poprzedniej generacji, ponadto samochód wyposażony w ten rodzaj napędu rusza z miejsca bardzo dynamicznie i komfortowo.
Volkswagen będzie oferował napęd eTSI w trzech wersjach o mocy 81 kW/110 KM1), 96 kW/130 KM1) i 110 kW/150 KM. Poza tym Golf ósmej generacji będzie dostępny w dwóch odmianach hybrydowych typu plug-in. W nowej wersji hybryda plug-in uzyskuje moc 150 kW/204 KM1), z kolei sportowa wersja w modelu GTE (jako kolejne stadium z poprzedniego modelu) osiąga 180 kW/245 KM1). Obydwie wersje Golfa z hybrydowym napędem typu plug-in są wyposażane w nowe akumulatory litowo-jonowe o pojemności 13 kWh, które pozwalają na pokonywanie znacznych odległości wyłącznie w trybie elektrycznym, przez co nowy Golf staje się autem do pewnego stopnia bezemisyjnym.
Wraz z Golfem ósmej generacji debiutuje najnowsza wersja modułowej platformy podwoziowej (MQB). Dlatego Golf – jak zawsze w swojej historii – jest czymś więcej niż kolejnym modelem. Światowy sukces Volkswagena i awans Volkswagen AG do pozycji światowego lidera wśród producentów samochodów są bezpośrednio związane z sukcesem Golfa.