Nowy Golf GTI. Premiera w Genewie
Już wkrótce wielki debiut inteligentnego, sportowego auta z najnowszymi rozwiązaniami technicznymi cyfrowej ery. Nowy Golf GTI będzie miał premierę w Genewie.
Gdy 45 lat temu na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej IAA we Frankfurcie Volkswagen przedstawił pierwszego Golfa GTI, nikt nie przypuszczał, że te trzy literki – G, T oraz I – staną się kiedyś wyróżnikiem kultowego samochodu. Teraz, podczas Salonu Samochodowego w Genewie Volkswagen zaprezentuje Golfa GTI ósmej generacji. To wielki debiut auta z najnowszymi rozwiązaniami technicznymi cyfrowej ery.
45 lat drogi na szczyt
Swój sukces Golf GTI zawdzięcza stałym cechom, które towarzyszyły mu w ciągu minionych 45 lat. Są to m.in. klarowna stylistyka, zawieszenie umożliwiające bardzo dynamiczną jazdę oraz benzynowy silnik chętnie pracujący na wysokich obrotach. Golf GTI uzyskał status samochodu kultowego także dlatego, że Volkswagen stale go doskonalił znakomicie łącząc tradycję z najnowszymi rozwiązaniami z zakresu techniki. Nie inaczej jest w wypadku modelu z rocznika 2020. Nowy Golf GTI został poddany daleko idącej cyfryzacji, wyposażono go w najnowsze systemy komunikacji ze światem zewnętrznym oraz w liczne inteligentne systemy asystujące, wyróżnia się przy tym nowoczesną stylistyką.
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
Jako jedno z pierwszych sportowych aut kompaktowych nowy Golf GTI może komunikować się z innymi pojazdami korzystając z systemu Car2X. Jest to pierwszy samochód sportowy tej klasy, który może poruszać się półautomatycznie do prędkości 210 km/h. Zapewnia mu to oczywiście system Travel Assist. Jako pierwszy Golf GTI model ósmej generacji został wyposażony w cyfrowe wskaźniki i cyfrowe urządzenia do obsługi różnych funkcji. Jak jego poprzednicy także ten model ma charakterystyczny czerwony pasek zdobiący osłonę chłodnicy. Ponadto posiada (opcjonalnie) pas diod będący elementem świateł do jazdy dziennej.
Sportowy charakter w eleganckiej oprawie
Sposób w jaki wyposażony w turbosprężarkę silnik rozwija swoją moc zaskoczy niejednego kierowcę. Podobnie jak zawieszenie, które w połączeniu z nową wersją systemu DCC (adaptacyjna regulacja) umożliwia precyzyjne zamiany ustawień. Jedno się przy tym nie zmieniło: doskonała ergonomia seryjnych sportowych foteli, oczywiście pokrytych tapicerką w charakterystyczną kratę. Tak powstała kolejna generacja modelu skonstruowanego według klasycznych reguł dla samochodów sportowych. Nowy Golf GTI zostanie pokazany po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego w Genewie.
Więcej aktualności na CityMotors